Extender EF 2x III

Posted on Leave a commentPosted in News

Extender EF 2x III – Jest to urządzenie wyprodukowane przez Canon’a, służące do zwiększania długości ogniskowej obiektywów z mocowanie EF. Używając extendera zwiększamy ogniskową 2 razy. Konstrukcja extendera nie pogarsza parametrów obiektywu i jakości obrazu. W środku znajduje się ulepszona powłoka antyrefleksyjna, która znacząco redukuje zjawisko refleksów, jak i chroni wnętrze przed kurzem i wilgocią.
Trzeba jednak pamiętać, iż extender będzie działał z wybranymi obiektywami. Dodatkowo, po zastosowniu konwertera jasność obiektywu spada o 2 działki EV. Tak więc obiektyw o jasności 2.8 będzie miał jasność 5.6. Należy też pamiętać, że w większości aparatów automatyczne ustawianie ostrości AF działa z obiektywami o jasności min. 5.6

Jeśli jesteście zainteresowani wypożyczeniem – zapraszamy do kontaktu! 😊

DJI Ronin

Posted on Leave a commentPosted in News

DJI Ronin
Jeśli chcecie uzyskać stabilny i płynny obraz podczas nagrywania, to DJI Ronin z naszej wypożyczalni jest tym, czego potrzebujecie! 😊

DJI ronin – to pierwszy gimbal wyprodukowany przez popularną i cenioną firmę – DJI. Jest ona najbardziej znana z produkcji między innymi nowoczesnych i profesjonalnych dronów, jednak w ich asortymencie znajdziecie również taki sprzęt, jak gimbal Ronin. Jest on 3-osiowym stabilizatorem, mogący udźwignąć sprzęt filmowy ważący max. 7.25kg. Wykonany jest w większości z aluminium, a uchwyty z włókna szklanego, co znacząco wpływa na wytrzymałość i poręczność całego stabilizatora. Uchwyty dostępne u nas to XLarms, które są dłuższe od oryginałów aż o 10cm. Dodatkowo do zestawu dołączony jest Thumb Controller, dzięki któremu jesteśmy w stanie kontrolować ruch kamery, przy pomocy joystick’a.Mimo, iż Ronin jest dość spory, to nie przeszkadza to w jego transporcie jak i użytkowaniu. Dzięki swoim wymiarom ( 195 mm x 225 mm x 140 mm) z Ronin’a jesteśmy w stanie korzystać między innymi z takimi kamerami jak: Black Magic Pocket Cinema Camera, Canon C100, Panasonic GH3/GH4, Red Epic/Scarlet, Canon 5D/6D/7D i wieloma innymi.
Użytkowanie gimbala jest bardzo proste, jego budowa pozwala nam na natychmiastowe wyzwolenie uchwytów, zamontowanie kamery działa płynnie, a wbudowany ATS (Auto Tune Stability) pozwala nam na natychmiastowe i automatyczne ustawienie gimbala w pozycji jakiej oczekujemy, dzięki jednemu przyciskowi. Dodatkowo Ronin posiada 3 tryby – Suspended (standardowy), Briefcase (używany w wąskich/małych miejscach), oraz Upright (używany gdy gimbal montowany jest np. na dach samochodu). Dodatkowo wraz z naszym gimbalem dostępna jest kamizelka EasyStab Grip, dzięki której waga całego zestawu znacząco spadnie, co wpływa pozytywnie na obsługę sprzętu.
Dzięki temu gimbal od DJI jest uniwersalnym i niezastąpionym przyrządem, potrzebnym przy niektórych scenach i jest on zdecydowanie wartym uwagi sprzętem filmowym.

DJI Ronin jest dostępny do wypożyczenia – gorąco zachęcamy was do przetestowania i sprawdzenia jego możliwości przy filmowaniu! 😊

 

Slidekamera HSK – 5 1500mm Slider

Posted on Leave a commentPosted in News

Jeśli chcesz uzyskać niepowtarzalne i perfekcyjne ujęcia, koniecznie skorzystaj z naszej oferty i użyj 1,5 metrowemu slider’a do swoich nagrań! 😊

Slidekamera to profesjonalne urządzenie filmowe, służące do nagrywania stabilnych i płynnych ruchomych ujęć na zasadzie jazdy kamery. Na sliderze znajduje się wózek, na którym umieszczamy kamerę, bądź aparat. Dzięki specjalnie przygotowanemu wózkowi jesteśmy w stanie nagrywać płynne sceny, a różnorodność opcji używania slider’a jest olbrzymia i sprzyja elastyczności w nagrywaniu. Długość slider’a to 1,5 metra. Taki rozmiar znacząco wpływa na rodzaj ujęć możliwych do nagrania, od scen potrzebujących zbliżenia, aż po panoramiczne ujęcia pięknej scenerii.

Zapraszamy serdecznie wszystkich do skorzystania z naszych usług!

Ujęcia z użyciem naszego slider’a wyglądają tak:

Panasonic Lumix S5

Posted on Leave a commentPosted in News

To zaprezentowany przez Panasonic nowy model aparatu serii S – Lumix S5. Aparat ten jest nazywany hybrydowym, gdyż łączy w sobie zaawansowane funkcje fotograficzne oraz rozbudowane opcje wideo.

W tym poście skupimy się na części wideo.
S5 to pełnoklatkowy bezlusterkowiec, który jest nieco okrojoną wersją aparatu S1H – jedynego do tej pory filmującego aparatu na świecie certyfikowanego przez Netflix. Aparat ten stanowi bardzo dobre wprowadzenie do pracy z profesjonalnymi narzędziami filmowymi, na którym można nauczyć się korzystania na przykład z profili logarytmicznych czy wektoroskopu.
Wartym uwagi aspektem aparatu jest uchylany ekran dotykowy, który ułatwia pracę podczas filmowania. Aparatu można używać bezproblemowo z gimbalem, np z DJI Ronin, który możecie u nas wypożyczyć. Obecność trybu anamorficznego jest czymś, co łączy S5-kę z profesjonalnym S1H. W trybie anamorficznym aparat korzysta z wycinka matrycy o proporcjach 4:3 i rozmiarze zbliżonym do klatki Super35. Zapisywana rozdzielczość to 3328 × 2496 przy klatkażach od 24 do 60 kl/s. Oprócz tego S5 oferuje nam anamorficzny tryb stabilizacji, który eliminuje niepożądane drgania. Matryca w Lumiksie S5, podobnie jak w topowym modelu S1H, korzysta z architektury dual gain, czyli ma dwie czułości bazowe. Technologia ta powoduje, że podobnie, jak w przypadku modelu S1H, w trybie pełnoklatkowym możemy bez obaw sięgać po czułości nawet tak wysokie jak ISO 25600.

Jest to tylko kilka z wielu zalet tego aparatu, więc jeśli chcecie poczytać o nim więcej, odwiedźcie tę stronę:

https://www.optyczne.pl/458.1-Test_aparatu-Panasonic_Lumix_S5.html

DJI Pro 3 Mini

Posted on Leave a commentPosted in News

Ostatnio pisaliśmy o firmie DJI i ich dronie komerycyjnym, dzisiaj również post będzie o tej firmie, a konkretnie o ich najnowszym produkcie. 10.05 DJI ogłosił premierę swojego nowego drona – DJI Mini 3 Pro. Dron ten Łączy w sobie budowę o niewielkich rozmiarach jak i lekkiej masie z 48-megapikselową matrycą 1/1.3” pozwalającą m.in. na filmowanie w 4K w 60 kl/s. Masa tego sprzętu nie przekracza 250 gramów, co sprzyja zainteresowaniu nie tylko wśród filmowców, lecz także każdego, kto chciałby spróbować filmowania dronem, a nie chce się męczyć z ciężarem i kosztem większego drona. Dostępne będą 2 wersje tego produktu, DJI Pro 3 Mini oraz DJI Pro 3 Mini + DJI RC (kontroler z wbudowanym ekranem kolorowym). Obie wersje drona posiadają tę samą kamerę, z matrycą o wielkości 1/1.3” CMOS oraz obiektywem F/1.7, co umożliwia filmowanie w bardzo dobrej jakości niezależnie od pory dnia, w atrakcyjnym standardzie 4K 60 FPS oraz 1080p w aż 120 FPS, zapewniając filmy w zwolnionym tempie. Nowym dronem możemy robić zdjęcia w rozdzielczości 48 MP, a wsparcie Dual Native ISO oraz HDR w znacznym stopniu zwiększy nam rozpiętość tonalną. W DJI Mini 3 Pro nie zabrakło oczywiśćie obsługi zdjęć RAW dla bardziej wymagających użytkowników. Mimo, iż dron jest niewielki, to zasięg i czas lotu jest spory – zasięg wynosi 12 km, a maksymalny czas w powietrzu to aż 34 minuty. DJI Mini 3 Pro dostępny będzie już 17 maja.
Ceny tego sprzętu w Polsce to:
4099 zł bez kontrolera RC
5099 z kontrolerem RC

Jeśli zainteresowaliście się nowym produktem od DJI i chcecie dowiedzieć się o nim czegoś więcej, zapraszamy do lektury:

https://www.optyczne.pl/17620-news-DJI_Mini_3_Pro.html

https://www.dji.com/pl/mobile/mini-3-pl/r

DJI Matrice 30

Posted on Leave a commentPosted in News

Niedawno DJI ogłosiło produkcję nowego drona – DJI Matrice 30. Jest to jeden z wielu dronów w ofercie DJI, jednak tym razem producenci przedstawili nam coś naprawdę interesującego. Dron ten jest przystosowany do pracy przemysłowej, co oznacza, że jest on bardziej wytrzymały i lepiej przystosowany do trudnych warunków pogodowych. Świadczy o tym możliwość latania nim w bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych typu: ulewne deszcze, silne wiatry, w temperaturze ujemnej (do -20°C), jak i tej ekstremalnie dodatniej (do +51°C). W razie niebezpieczeństwa, dron ma w sobie sześciokierunkowe czujniki omijania przeszkód. Ze strony wideo dron dysponuje kamerą z matrycą 1/2″ CMOS o rozdzielczości 48 Mpix, zoomem optycznym 5x ~ 16x i 200-krotnym przybliżeniem cyfrowym. Do tego należy doliczyć 12-megapikselowy aparat szerokokątny. Wideo kręcone jest w 4K przy 30 kl./s, a zdjęcia wykonywane są w 8K. Specyfikację uzupełnia dalmierz laserowy do 1200 metrów. Istnieje też rozszerzona wersja M30T, z dodatkową kamerą termowizyjną 640 x 512 pikseli.

Ceny nowego produktu DJI Matrice 30 oscylują w okolicach:
47,000 zł
10,000 $
8,000 £

Jeśli zainteresowała was nowość od DJI – Zapraszamy do lektury
https://www.dji.com/pl/mobile/matrice-30

Blackmagic Pocket Cinema Camera

Posted on Leave a commentPosted in News

Do nagrywania filmów w wysokiej jakości warto mieć dobry sprzęt, lecz taki sprzęt bywa często nieporęczny bez odpowiednich sprzętów pomocniczych. Jeśli pragniecie filmować w dobrej jakości, przychodzimy do Was z propozycją sprzętu dostępnego u nas w przystępnej cenie – Blackmagic Pocket Cinema Camera. Zaletą tej kamery jest Matryca Super 16, która umożliwia uzyskanie efektywnej rozdzielczości 1920 x 1080 i pozwala na ujęcia w 13-stopniowej rozpiętości tonalnej. Ta niewielka kamera rejestruje filmy w Full HD w bezstratnym formacie CinemaDNG Raw lub Apple ProRes 422 HQ. Dzięki mocowaniu Micro 4/3 możemy używać obiektywów wieloformatowych MFT a dzięki posiadanej przejściówce Metabones Speed Boster EF wielu innych, równie dobrych obiektywów z mocowaniem Canon EF, EF-S. Na tyle kamery dostępny jest wysokiej jakości wyświetlacz LCD 3.5* o rozdzielczości 800×480. Kamera posiada wyjście micro HDMI dla dodatkowego ekranu podglądu oraz mini jack na słuchawki. Wejście LANC umożliwia zdalne sterowanie, a dzięki wejściu 12 V DC kamerę można ładować z zewnętrznego źródła zasilania. Cała ta technologia zmieściła się w kompaktowej (128x66x38 mm) i lekkiej (355g) obudowie ze stopu magnezu.
Jeśli chcielibyście przetestować tę niewielką, lecz wydajną kamerę – Zapraszamy do kontaktu! 😊

Thea 450 LED

Posted on Leave a commentPosted in Filmowanie HD

Oświetlenie Thea 450 LED

Gdy wymagane jest oświetlenie sceny, najlepiej sięgnąć po oświetlenie ledowe – Thea 450 LED. Thea jest panelem ledowego światła, zaprojektowanym by oświetlał większy obszar. Dzięki połączeniu dużej mocy panelu wraz z szerokim obszarem oświetlenia, otrzymujecie profesjonalny efekt na swoich nagraniach. Waga tego urządzenia to jedynie 1403g o głębokości 6cm, dzięki czemu jest łatwy w przenoszeniu.

Thea 450 LED wyposażony jest w dedykowaną powierzchnię dyfuzyjną za sprawą której światło emitowane przez lampę jest niezwykle miękkie, niwelując tym samym ryzyko powstania twardych cieni na filmowanych obiektach. Ta lampa wystarczy, by zaspokoić potrzeby filmowca.

Źródłem światła lampy są diody LED o wysokim współczynniku odwzorowania kolorów CRI>95. Panel emituje wiązkę silnego światła pozbawioną efektu migotania, a wszystko to z możliwością regulacji temperatury barwowej lampy w zakresie 3200–5600K (±300K) dzięki dedykowanemu pokrętłu umieszczonemu z tyłu panelu. Funkcja ta pozwoli Ci dostosować światło lampy do światła zastanego uzyskując tym samym naturalny efekt na swoim nagraniu. Zasilanie panelu Thea 450 LED możliwe jest dzięki dwóm popularnym akumulatorom typu NP-F gwarantującym długa pracę lampy, oraz dedykowanemu zasilaczowi wchodzącego w skład zestawu. Thea LED zapewniają miękkie studyjne światło bez potrzeby stosowania dodatkowych modyfikatorów.

Thea 450 LED – dostępna u nas. Zapraszamy !

Aputure Space Light

Posted on Leave a commentPosted in News

Ostatnio pisaliśmy o oświetleniu ledowym Thea 450 LED. Dzisiaj za to przedstawiamy wam pomocne urządzenie, bez których niektóre ujęcie nie byłyby możliwe – Aputure Space Light. Aputure jest to świetny i niezawodny softbox, który kompatybilny jest z lampami Aputure Storm LS C120, C300, oraz innymi z mocowaniem typu bowens (np z posiadanymi przez nas w wypożyczalni Qudralite VideoLED 600). Softbox ten jest w kształcie cylindra o średnicy 46 cm oraz o wysokości 72 cm. Skonstruowany tak Space Light jest bardzo lekki i prosty w przemieszczaniu, jak i użyciu. Softbox’a używamy przy skierowanej do dołu lampie, generuje to miękkie światło, które idealnie sprawdza się przy filmowaniu jak światło ambientowe. Wysokość softbox’a można naturalnie zmniejszać, a kierunek świecenia ograniczamy przy pomocy ekranu dołączonego do zestawu. Dzięki licznym modyfikacjom, Space Light świetnia spełnia swoje zadanie i można go wykorzystać na wielu płaszczyznach. Jeśli jesteście zainteresowani wypożyczeniem Aputure Space Light – zapraszamy do kontaktu! 😊

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Aputure:

Canon C100 Mark II

Posted on Leave a commentPosted in News

Jeśli zastanawiacie się jaką kamerę wybrać mając ograniczony budżet – CANON C100 Mark II z naszej oferty jest kamerą w sam raz dla was. Kamera ta jest idealnie zbalansowana. Nadal spełnia oczekiwania większości użytkowników, jednocześnie wypożyczenie jej nie kosztuje fortuny. Sprzęt na pewno zainteresuje filmowców, dzięki szerokiemu zakresowi czułości sprzętu, z przedziałem ISO od 320 do 102,400. W C100 można nagrywać w Full HD jednocześnie w 2 formatach (Mp4 i AVCHD) z szybkością 60kl/s. Dzięki technologi Dual Pixel CMOS AF wasze nagrania będą zawsze ostre. W modelu Mark II pojawił się moduł Wi-Fi – pozwala on na bezprzewodowe zgrywanie plików, jak i obsługę sprzętu zdalnie. Canon C100 Mark II udowadnia że do stworzenia profesjonalnego filmu nie potrzebujemy najnowszego i najdroższego sprzętu. Szeroka gama dostępnych obiektywów oraz format matrycy Super 35 pozwolą stworzyć niezwykle filmowe ujęcia. Jeśli jesteście zainteresowani wypożyczeniem tej kamery – Zapraszamy do kontaktu!

Jeśli zainteresowała was ta kamera, przesyłamy link do filmu, który udowadnia iż Canon C100 jest dalej świetnie sprawdzającą się kamerą w 2022 roku: